Noua maşină va fi o reinterpretare a filozofiei Melkus, bazată pe designul lui RS1000, de unde va moşteni şi uşile de tip ‘pescăruş’. Totuşi noul model va fi unul modern, dar care va avea grijă să incorporeze esenţa tipică de retro. La construcţia maşinii se vor folosi materiale uşoare, precum aluminiul, fibra de sticlă sau carbon, astfel încât greutatea totală a modelului să nu depăşească 1000 de kilograme.
Pentru ca o masă redusă este esenţială pentru atingerea unor performanţe demne de luat în seamă, mai ales când motorul va fi unul de doar 250 CP. Cu patru cilindri supraalimentaţi, RS2000 va atinge 100 km/h în mai puţin de 5 secunde şi va avea o viteză de top de 250 km/h. Standard noul model va fi dotat cu frâne cu ABS, airbaguri, climatizare automată şi geamuri electrice. Doar 25 de exemplare vor fi construite manual în fiecare an iar preţul va fi unul accesibil: 60.000 de euro.
Dar dezvoltarea bolidului nu se va opri aici, Melkus plănuind să lanseze şi o versiune de curse denumită GT, mult mai agresivă decât varianta de stradă. Aceasta va fi prezentată cel mai probabil la Salonul Auto de la Frankfurt din 2009, pentru ca doi ani mai târziu Melkus să lanseze şi o versiune hibridă.